افغانستان

ساخت وبلاگ

حمله به خانه سرپرست امینت ملی واقعیت ندارد

 

تاریخ انتشار:   ۲۲:۰۸    ۱۳۹۴/۱۲/۲۸

کد خبر: 113644

منبع:

نسخه چاپی

دفتر مطبوعاتی ریاست امنیت ملی اعلام کرد: یک مهاجم مسلح که قصد حمله به جان مسعود اندرابی، سرپرست ریاست امنیت ملی افغانستان را داشت از سوی نیروهای امنیتی شناسایی و کشته شد.

گفته شده است که فرد مهاجم قصد ورود به خانه مسعود اندرابی را داشته که نیروهای امنیتی او را شناسایی کردند و پیش از رسیدن به هدف از سوی نیروهای امنیتی کشته شده است.

بر اساس گزارش‌ها، از منطقه 6 درک در ناحیه نهم شهر کابل، جایی که منزل سرپرست امنیت ملی قرار دارد صدای تیراندازی شنیده شده است.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی افغانستان (afghanpaper)، در همین حال، یک منبع محلی به خبرنگار افتخاری ما گفت که این فرد برای دیدار سرپرست امنیت ملی به خانه وی مراجعه کرده بود و پس از مشاجره توسط فرمانده گارد محافظت منزل اندرابی، به قتل رسیده است.

کد (4)


نظرات بینندگان:

 

 

پربیننده ترین اخبار 48 ساعت گذشته

افغانستان...
ما را در سایت افغانستان دنبال می کنید

برچسب : نویسنده : استخدام کار afghani بازدید : 239 تاريخ : شنبه 29 اسفند 1394 ساعت: 10:11

مردم نگران جرایم جنایی در کابل هستند

 

تاریخ انتشار:   ۲۲:۲۵    ۱۳۹۴/۱۲/۲۸

کد خبر: 113645

منبع:

نسخه چاپی

شماری از باشندگان کابل از افزایش جرایم جنایی در پایتخت شکایت می کنند.
آنان می گویند که پولیس کابل نسبت به مصوونیت جان و مال شان کم توجه است.

به گزارش نور، کابل شهری است که بیشتر از شش میلیون انسان در آن زندگی می کند و نزدیک به هشتاد درصد این شهر غیر معیاری اعمار شده است. سرقت های مسلحانه از بزرگترین مشکلات باشندگان کابل به شمار می رود.

شهر کابل به دلیل سرقت های مسلحانه، قتل و آلودگی هوا یکی از بدترین شهرهای جهان معرفی شده است و بارش باران در این چند روز به دلیل نبود آبرو های مناسب به مشکلات باشندگان این شهر نیز افزوده است.

کد (4)


نظرات بینندگان:

 

 

پربیننده ترین اخبار 48 ساعت گذشته

افغانستان...
ما را در سایت افغانستان دنبال می کنید

برچسب : نویسنده : استخدام کار afghani بازدید : 229 تاريخ : شنبه 29 اسفند 1394 ساعت: 10:11

نشست های صلح جنبه باج دهی دارد

گفتگوها و نشست های صلح هم بیشتر جنبه باج دهی به خود گرفته است و به جای اینکه حکومت از موضع قدرت با طالبان صحبت کند به آنها باج و امتیاز می دهد. جامعه بین المللی هم در مسایل صلح افغانستان صادق نبوده است 

تاریخ انتشار:   ۲۲:۴۷    ۱۳۹۴/۱۲/۲۸

کد خبر: 113646

منبع:

نسخه چاپی

صلح در افغانستان، به موضوع و دیالوگی کلیشه ای مبدل شده است و تمام آرمان های مردم را به یاس مبدل ساخته است. هرچند از چهارده سال قبل به این سو تلاش های جسته و گریخته ای برای آوردن صلح صورت گرفته اما این تلاش ها حتی نتایجی نسبی هم به دنبال نداشته است. حکومت وحدت ملی هم یک سال گفتگوهای صلح برگزار کرد اما در آخر منتهی به قطع گفتگوهای صلح شد.

ریحانه آزاد عضو مجلس نمایندگان، دربرنامه «تحول» گفت: صلح، آرزوی مردم افغانستان است. تمام مردم این آرزو را دارند و خواهان آن هستند اما متاسفانه هیچ چیزی از صلح در کشور ما مشخص نیست. گفتگوها و نشست های صلح هم بیشتر جنبه باج دهی به خود گرفته است و به جای اینکه حکومت از موضع قدرت با طالبان صحبت کند به آنها باج و امتیاز می دهد. جامعه بین المللی هم در مسایل صلح افغانستان صادق نبوده اند. اگر آنها صادق می بودند می توانستند بر پاکستان و دیگر کشورهایی که طالبان را پرورش می دهند فشار وارد می کردند و یک تضمین قوی به افغانستان می دادند که این کار را خواهند کرد.

وی، در خصوص نشست های صلح و اشتراک دیگر کشورهای دخیل در نشت های چهارجانبه بیان داشت: در روند نشست های صلح، حکومت داران ما باید منافع افغانستان را در نظر بگیرند و همه مسایل کشور و مردم را به یاد داشته باشند. چرا که اگر قانون اساسی ما حفظ نشود، منافع مردم در نظر گرفته نشود، حقوق زنان رعایت نشود، وحدت جغرافیایی و مرزهای ما حفظ نشود، صلح به درد ما نمی خورد. اگر نشست های چهارجانبه گسترده تر شود و به نشست های چند جانبه تبدیل شود و از کشورهای دیگری که در این قضیه دخیل هستند نیز دعوت به عمل آید شاید بتوانیم بهتر عمل کرده و امیدوارتر باشیم. چرا که اکثر کشورها در افغانستان مداخله استخباراتی شدید دارند و حتی گفته می شود برخی از طالبان را مسلح می کنند و به آنها کمک رسانی می نمایند.

ریحانه آزاد، ادامه داد:پس خوب است که همه کشورهای دخیل در میز مذاکره حاضر شوند و مشخص شود که چه کشورهایی منافع خود را در تروریست ها می بینند. آنها باید متوجه شوند که این تروریست ها و تروریست های بین المللی فقط مربوط به افغانستان و پاکستان نیست و اگر فعالیت های آنها گسترده تر شود به ضرر همه کشورها خواهد بود. آمریکا هم باید بداند اگر تروریست به زودی در اینجا مهار نشود، به زودی دامن خودشان را نیز خواهد گرفت. باید مشخص شود که با وجود جریان داشتن مذاکرات صلح، چه کشورها و چه کسانی هستند که همچنان جنگ را ادامه می دهند و از آن سود می برند.

این نماینده مجلس، رهبران حکومت را سوء استفاده گرانی می داند که برای صلح تلاشی واقعی نمی کنند و بلکه در پی منفعت بردن شخصی و گروهی از آن هستند و می گوید: متاسفانه در کشور ما از هر پروسه ای که می تواند به نفع مردم باشد و برای مردم طرح ریزی شده است سوء استفاده می شود. به طور مثال بسیاری از پروسه صلح سوء استفاده می کنند و به فکر منافع اقتصادی و پر کردن جیب های خود هستند. برایشان تفاوتی ندارد که با این کار، چه بر سرنوشت مردم می آید. در حال حاضر در ارگ ریاست جمهوری پر از این افراد است. آنها کسانی هستند که همواره دم از عدالت و برابری و برادری می زنند و یگانه شعاری که آنها همیشه بر زبان داشتند این بود که می گفتند ما با فساد مبارزه می کنیم. متاسفانه نه تنها فساد را از افغانستان ریشه کن نکردند بلکه خود فساد کردند و آن را رواج دادند.

آزاد، در پایان گفت: زمانی می توانیم صلح را بیاوریم که ابتدا مسایل داخلی خود را حل کنیم، یکپارچه شویم تا بتوانیم با دشمن از موضع قدرت صحبت کنیم. جامعه بین المللی هم باید بداند که وقتی سربازان ما که می جنگند و جان خود را قربانی می کنند فقط به افغانستان خدمت نکرده اند بلکه از منافع آنها نیز حمایت کرده اند. پس آنها باید این بازی ها و این ناامنی ها را پایان دهند.

کد (30)


نظرات بینندگان:

 

 

پربیننده ترین اخبار 48 ساعت گذشته

افغانستان...
ما را در سایت افغانستان دنبال می کنید

برچسب : نویسنده : استخدام کار afghani بازدید : 200 تاريخ : شنبه 29 اسفند 1394 ساعت: 10:11

بحث صلح واقعی نیست یک پروژه است

 

تاریخ انتشار:   ۱۴:۵۷    ۱۳۹۴/۱۲/۲۸

کد خبر: 113640

منبع:

نسخه چاپی

بحث صلح با طالبان نه به خاطر صلح، بلکه به خاطر تسهیل انتقال ماموریت مرگ از یک پروژه ی انجام یافته به یک پروژه ی جدید است.
جنگ دهشت افکنانه ی تحمیلی در افغانستان یک جنگ پروژه یی مسلسل منبعث از یک استراتژی مشارکتی طیفی از بازیگران خورد و کلان دولتی و غیر دولتی بین المللی و محلی است، که در چارچوب حفظ و توسعه ی منافع بازیگران و رقابت های کلان جهانی قابل تعریف است.

پروژه ها آغاز می شوند و انجام می یابند. مهره هایی برای اجرا این پروژه ها سر بر می آورند و در جریان انجام ماموریت مرگبار خویش می سوزند و یا در نقش های دیگری استحاله می شوند؛ اما استراتژی ها کماکان باقی مانده اند؛ بی هیچ تغییر بنیادی.

طالبان حلقه یی از حلقه های زنجیر نفرتبار جنگ پروژه یی در این کشور اند. هر چند آنها در هر دو مرحله ی ماموریت شان از ۱۹۹۳ تا ۲۰۰۱ و از ۲۰۰۴ تا اکنون تا حدود زیادی مؤفق عمل کرده اند؛ اما ناتوانی و یا کم علاقگی آنها در تقبل و انجام مأموریت های مطلوب فرا سرزمینی، تکراری شدن چهره و طولانی شدن عمر آنها ممکن است به حیات پروژه یی آنها خاتمه بدهد.

اما همانطور که مهره های اصلی پروژه ی پیشا طالبان سرانجام در ساختارهای دولتی و مدنی ادغام شدند، حلقه های رهبری طالبان و یا بخشی از آنها نیز در پیآمد مذاکرات صلح به این ساختارها مدغم می شوند؛ اما صفوف و جنگجویان آنها همچون دوره انتقال پروژه یی پیشین بدون شک به پروژه ی جدید (داعش) خواهند پیوست.

بحث صلح با طالبان نه به خاطر صلح، بلکه به خاطر تسهیل انتقال ماموریت از یک پروژه ی انجام یافته به یک پروژه ی جدید است. پروژه ی دارای ماهیت فوق ملی که ایدیولوژی های تمامت خواهانه ی محلی تأثیر قابل ملاحظه یی بر آن نخواهند داشت.

و اما در این جنگ پروژه ای خونبار تمام تصمیم گیرندگان، بازیگران و مجریان بزرگ و کوچک بین المللی و محلی، منافع خود را تعریف کرده اند؛ به جز مردم افغانستان که قربانیان اصلی این جنگ اند.

عزیزالله آریافر


نظرات بینندگان:

 

 

پربیننده ترین اخبار 48 ساعت گذشته

افغانستان...
ما را در سایت افغانستان دنبال می کنید

برچسب : نویسنده : استخدام کار afghani بازدید : 248 تاريخ : جمعه 28 اسفند 1394 ساعت: 21:14

مذاكرات چهار جانبه مشغوليت ذهني براي مردم

 

تاریخ انتشار:   ۱۵:۰۲    ۱۳۹۴/۱۲/۲۸

کد خبر: 113641

منبع:

نسخه چاپی

اخيرا نشست چهارجانبه ميان نمايندگان امريكا، چين، پاكستان و افغانستان در خصوص صلح و مصالحه ميان افغانستان و گروه هاي طالبان براي تسليم نقشه راه براي رسيدن به صلح ، افغانستان صورت گرفت كه ذهن سياسيون، مطبوعات و مردم افغانستان را سخت مشغول كرده است ، لازم مي دانم تا اين موضوع را براي دوستان خود بررسي كرده نتيجه گيري كنم!

در اين اجلاس دو مورد جديد ديده شد، اول گروه ها به دو دسته آشتي پذير و آشتي ناپذير دسته بندي شد. اما مشخص نشد كه كدام گروه ها اشتي پذيرند و كدام گروه ها آشتي ناپذير، دوم از نقشه راه بخاطر رسيدن به صلح ياد آوري شد ، اما راه نيز مشخص نگرديد.

يك چيز كاملا مشخص شد كه سرتاج عزيز در اين جلسه اعلان كرد كه نيروهاي امنيتي افغانستان نبايد به گروهاي طالبان حمله كنند چه اين گروه ها آشتي پذير باشد چه آشتي ناپذير.

نتيجه گيري :
رهبران و سياست مداران حكومت وحدت ملي هنوز كليد صلح و ثبات و ترقي افغانستان را در جيب امريكا - پاكستان - چين - امارات و عربستان جستجو مي كنند، در حاليكه عامل طولاني شدن جنگ در افغانستان تاثير گذاري همين كشورهاي خارجي روي اراده رهبران و سياست مداران افغانستان علت اصلي پيدايش جنگ و سبب طولاني شدن جنگ و كشتار و عقب افتادگي در افغانستان است. سياستمداران ضعيف هر روز بيشتر از روز گذشته ملت را گرسنه تر و كشور را بحراني تر مي سازند، سبب تباهي كشور مي گردند.

وگرنه حتي يك فرد كم سواد هم مي داند كه منفجر ساختن مساجد - دوپاره كردن طفل دو ماهه در مقابل چشمان مادرش- مردم را بصورت گروهي انفجار دادن- مسافرين بي گناه را پس از تجاوز جنسي سر بريدن، در هيچ دين، در هيچ مذهب، در هيچ سياست و در فرهنگ هيچ قوم قابل توجيه نيست، اين جنايت ها تصادفي و مشخص نيستند.

مرتكبين اين جنايت ها، توسط استخبارات جهنمي پاكستان و متحدينش آموزش ديده اند و براي پياده كردن طرح هاي خاص توسط پاكستان و متحدينش استفاده مي شود.

افغانستانی ها بايد هر چه زودتر خود را از اين دام نجات دهند، كليد رهايي از اين جال سياسي كه ما در آن گير افتاده ايم، هم پذيري ملي ، اراده واحد ملي براي نجات و بسيج ملي در مقابل دشمنان افغانستان است، در بسيج ساختن مردم در مقابل دشمنان خاك و وطن، مجاهدين و فرماندهان جهاد موثر ترين و براي مردم پذيرفته ترين و قابل اعتماد ترين هستند.

وقت آن رسيده كه مجاهدين، فرماندهان جهاد يك بار ديگر كمر همّت بسته كرده ، براي نجات وطن از شر تروريست ها و دسايس پاكستان و متحدينش در كنار نيروهاي امنيتي، ملت را براي دفاع از وطن بسيج كنند.

اين مذاكرات جنگ و مصيبت را در افغانستان تغيیر شكل داده، طولاني تر مي سازد تا پاكستان و متحدان اش به اهداف خود برسند!

باعرض حرمت 'سمونيار امين الله ميهن يار '


نظرات بینندگان:

 

 

پربیننده ترین اخبار 48 ساعت گذشته

افغانستان...
ما را در سایت افغانستان دنبال می کنید

برچسب : نویسنده : استخدام کار afghani بازدید : 249 تاريخ : جمعه 28 اسفند 1394 ساعت: 21:14

افغانستان بیمار، زیر تیغ جراحی...

 

تاریخ انتشار:   ۱۵:۱۸    ۱۳۹۴/۱۲/۲۸

کد خبر: 113642

منبع:

نسخه چاپی

سرطان را به دو نوع خوش خیم و بدخیم تقسیم نموده اند. در سرطان های خوش خیم امید آن می رود که با دارو و شیمی درمانی آن را مهار و از بین برد، اما سرطان بدخیم و پیشرفته در نهایت با تیغ جراحی سردچار می شود، یا آن تومور را بر می دارند و یا هم عضو آلوده به سرطان را قطع می نمایند.

افغانستان نیز به سرطان مبتلا شده است، مردم به خود روحیه می دهند و این سرطان را خوش خیم می پندارند.

چهار دهه است که تلاش ها برای بهبودی این بیماری به نتیجه نرسیده است. نه داکتران توانستند با تجویز نسخه معالجه کنند و نه انتر و منتر ملا و مولوی توانست موثر واقع شود.
نه نسخه کمونیستی داکتر نجیب کارگر افتاد و نه نسخه دموکراسی داکتر اشرف غنی. نه دعا و سوگند و نوشیدن آب زمزم برهان الدین ربانی رهگشا شد و نه در تعویض و نماز ملا عمر فرج حاصل گردید.

آیا زمان آن نرسیده است که مردم بپذیرند و باور کنند که این بیماری سرطان لاعلاج و بدخیم است و هیچ نسخه ی کارگر نخواهد افتاد و ناگزیر بیمار را زیر تیغ جراحی فرستاد؟

این جراحی بدون شک با خونریزی و قطع عضو همراه خواهد بود اما برای ادامه حیات ضرور است تا این هزینه را مردم افغانستان بپردازد.

حسین زاهدی


نظرات بینندگان:

 

 

پربیننده ترین اخبار 48 ساعت گذشته

افغانستان...
ما را در سایت افغانستان دنبال می کنید

برچسب : نویسنده : استخدام کار afghani بازدید : 253 تاريخ : جمعه 28 اسفند 1394 ساعت: 21:14

ذوالفقار امید: کمیته گزینش، متعلق به ارگ است

 

تاریخ انتشار:   ۲۲:۵۷    ۱۳۹۴/۱۲/۲۷

کد خبر: 113613

منبع:

نسخه چاپی

انتقادهایی وجود دارد مبنی بر اینکه کمیته گزینش بیشتر رنگ و بوی دولتی دارد و بیشتر خواست های دولت در قدم های بعدی اصلاحات نظام انتخاباتی دیده خواهد شد.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی افغانستان (afghanpaper)، ذوالفقار امید، رییس حزب کار و توسعه در برنامه «باخبر» گفت: در حکومت وحدت ملی نه اراده ای برای انتخابات شفاف و عادلانه وجود دارد و نه زمینه آن فعلاً وجود دارد. اراده وجود ندارد چرا که کمیسیونی که برای اصلاحات ساخته شده، کمیسیونی متعلق به ارگ ریاست جمهوری است. نام آنرا باید کمیسیون ارگ و سپیدار انتخاباتی گذاشت.

وی افزود: آنچه برای انتخابات آزاد، شفاف و به دور از فساد مهم است، استقلالیت این کمیسیون است. متاسفانه هیچگونه از این مسایل در این کمیسیون لحاظ نشده است.

کد (30)


نظرات بینندگان:

 

 

پربیننده ترین اخبار 48 ساعت گذشته

افغانستان...
ما را در سایت افغانستان دنبال می کنید

برچسب : نویسنده : استخدام کار afghani بازدید : 270 تاريخ : جمعه 28 اسفند 1394 ساعت: 3:31

نماینده های حزب اسلامی به کابل رسیدند (عکس)

 

تاریخ انتشار:   ۲۳:۵۷    ۱۳۹۴/۱۲/۲۷

کد خبر: 113614

منبع:

نسخه چاپی

اوایل هفته جاری، گلبدین حکمتیار رهبر حزب اسلامی در بیانیه ای اعلام کرد که حاضر است با دولت افغانستان بر سر برقراری صلح مذاکره کند و همچنان آقای حکمتیار تاکید کرد که اگر طالبان به مذاکرات صلح حاضر نمی شوند، باید برضد شان قیام صورت گیرد.

پس از این اعلام، یک هیات از جانب حزب اسلامی به سرپرستی محمدامین کریم، برای مذاکرات صلح مستقیم با دولت افغانستان، وارد کابل شد و نخستین دیدار میان اعضای شورای عالی صلح و حزب اسلامی به رهبری گلبدین حکمتیار امروز پنجشنبه  (۲۷ حوت) در کابل برگزار گردید.

پس‌ از این دیدار، نمایندگان حزب اسلامی در یک نشست خبری کوتاه شرکت کرده و گفتند: "ما می‌خواهیم که از راه‌های سیاسی مشکلات مان را با حکومت افغانستان حل کنیم."

به گزارش شبکه ی اطلاع رسانی افغانستان (afghanpaper) محمدامین کریم، می گوید که حزب اسلامی به رهبری حکمتیار به دعوت شورای عالی صلح افغانستان لبیک گفته و حاضر به مذاکره شده است.

او گفت که این حزب، در راستای خواست‌های برحق مردم افغانستان و تامین صلح صادقانه مثل گذشته حاضر شده و در این راستا تنها دنبال خواست‌هایی است که ملت افغانستان همواره خواستار آنها بوده اند.

او اعاده حاکمیت ملی مردم افغانستان، اعاده نظام قانونمند اسلامی، اعاده عدالت اجتماعی به عنوان خواسته های این حزب و مردم افغانستان یاد کرد.

به گفته او، اگر مذاکراتی که به صورت رسمی میان حزب اسلامی و دولت افغانستان اغاز شده صادقانه پیش برود، بدون شک نتایج مثبتی در پی خواهد داشت.

در همین حال حکمتیار اعلام داشته است که با حضور نیروهای خارجی در افغانستان مخالفت کرده و تاکنون نیز نیروهای تحت امرش با دولت افغانستان در حال جنگ هستند.

کد (4)

http://files.afghanpaper.com/newsfiles/201603/201603171939262269.jpg

http://files.afghanpaper.com/newsfiles/201603/201603171939263530.jpg


نظرات بینندگان:

 

 

پربیننده ترین اخبار 48 ساعت گذشته

افغانستان...
ما را در سایت افغانستان دنبال می کنید

برچسب : نویسنده : استخدام کار afghani بازدید : 229 تاريخ : جمعه 28 اسفند 1394 ساعت: 3:31

تیم کرکت افغانستان تسلیم تیم کرکت سریلانکا شد

 

تاریخ انتشار:   ۰۰:۰۹    ۱۳۹۴/۱۲/۲۸

کد خبر: 113615

منبع:

نسخه چاپی

تیم ملی کرکت افغانستان روز پنجشنبه شکست در برابر تیم کرکت سریلانکا را پذیرفت.
تیم کرکت سریلانکا، تیم ملی کرکت افغانستان در بازی های ۲۰ آوری جام جهانی در کلکته هند با تفاوت شش وکت شکست داد.

تل کرتنی دلشن، بازی کن تیم ملی کرکت سریلانکا توانست تیم خود را در برابر افغانستان به پیروزی برساند و بهترین بازیکن تیم خود شناخته شد.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی افغانستان (afghanpaper)، اصغر استانکزی کاپیتان تیم ملی کرکت افغانستان با بردن قرعه توپ زنی را انتخاب کرد و برای تیم سریلانکا هدف ۱۵۴ را با از دست دادن ۷ بازی کن تعیین کند.
دراین بازی استانکزی توانست ۶۲ دوش بسازد.

پس از برنده شدن مسابقه کاپیتان سریلانکا انگلو متویس گفت که برنده شدن در این مسابقه برای شان بسیار دشوار بود بخاطریکه باید قهرمانی را حفظ می کردند.

درهمین حال آقای ستانکزی گفت که فکر می کرد که هدف ۱۵۴ هدفی خوبی برای تیم رقیب بود و تیم شان خوب درخشیدند.

وی در ادامه افزود: تیم شان تحت فشار روحی زیادی قرار داشت بخصوص در بازی کرن در برابر تیم های قوی.

آقای استانکزی گفت که می خواست با استفاده از فرصت پیامی به رییس جمهور داشته باشد و با فرستادن وزرا و اعضای پارلمان برای تشویش بازیکنان اظهار قدردانی کرد.

کد (4)


نظرات بینندگان:

 

 

پربیننده ترین اخبار 48 ساعت گذشته

افغانستان...
ما را در سایت افغانستان دنبال می کنید

برچسب : نویسنده : استخدام کار afghani بازدید : 243 تاريخ : جمعه 28 اسفند 1394 ساعت: 3:31

آدرس ايميل:

لطفا فارسی تایپ کنید. نوشتن آدرس ایمیل الزامی نیست

میتوانید نام و مکان سکونت خود را در انتهای نظرتان بنویسید, تا همراه با آن چاپ شود

 

پربیننده ترین اخبار 48 ساعت گذشته

افغانستان...
ما را در سایت افغانستان دنبال می کنید

برچسب : نویسنده : استخدام کار afghani بازدید : 313 تاريخ : پنجشنبه 27 اسفند 1394 ساعت: 19:37

آدرس ايميل:

لطفا فارسی تایپ کنید. نوشتن آدرس ایمیل الزامی نیست

میتوانید نام و مکان سکونت خود را در انتهای نظرتان بنویسید, تا همراه با آن چاپ شود

 

پربیننده ترین اخبار 48 ساعت گذشته

افغانستان...
ما را در سایت افغانستان دنبال می کنید

برچسب : نویسنده : استخدام کار afghani بازدید : 290 تاريخ : پنجشنبه 27 اسفند 1394 ساعت: 19:37

نیروگاه برق خورشیدی به ننگرهار رسید

 

تاریخ انتشار:   ۱۵:۰۲    ۱۳۹۴/۱۲/۲۷

کد خبر: 113612

منبع:

نسخه چاپی

درحالیکه کمتر از نیمی از باشندگان ننگرهار به برق شهری دسترسی دارند و برخی ولسوالی ها با معضل بی برقی مواجهند؛ بانک توسعه ی آسیایی اقدام به ایجاد نیروگاه برق خورشیدی در این ولایت کرده است.

به گزارش شبکه ی اطلاع رسانی افغانستان (afghanpaper) به نقل از سخنگوی والی ننگرهار، طرح ساخت نیروگاه 40 مگاواتی برق خورشیدی برای رفع معضل بی برقی دو ولسوالی رودات و بتی کوت با حمایت مالی بانک مذکور روی دست گرفته شده است.

عطاء الله خوگیانی، همچنین اظهار داشت: کار ساخت این نیروگاه در حال آغاز است و طبق برنامه ی پیش بینی شده و احتمالی، تا سه ماه آینده نیروگاه برق خورشیدی به بهره برداری می رسد تا ننگرهار نیز همچون برخی ولایات بزرگ دیگر دارای این انرژی طبیعی شود.

کد (8)


نظرات بینندگان:

 

 

پربیننده ترین اخبار 48 ساعت گذشته

افغانستان...
ما را در سایت افغانستان دنبال می کنید

برچسب : نویسنده : استخدام کار afghani بازدید : 202 تاريخ : پنجشنبه 27 اسفند 1394 ساعت: 19:37

منتظر تخریب مزارع کوکنار باشید

 

تاریخ انتشار:   ۱۴:۲۱    ۱۳۹۴/۱۲/۲۷

کد خبر: 113600

منبع:

نسخه چاپی

وزارت مبارزه علیه مواد مخدر جلسه گروپ کاری محو مزارع کوکنار را برگزار نمود و روی وضعیت کشت، چگونگی و زمان تخریب آن به بحث پرداختند.

جاوید احمد قایم معین پالیسی و هماهنگی وزارت مبارزه علیه مواد مخدر، نمایندگان اداره INL، معینیت مبازه علیه مواد مخدر وزارت داخله، وزارت دفاع ملی، امنیت ملی و برخی از روسای وزارت مبارزه علیه مواد مخدر اشتراک نموده بودند.

معین وزارت مبارزه علیه مواد مخدر کشت کوکنار را به علت ناامنی و معافیت از قانون از مشکلات جدی دانسته و به جدی گرفتن مسله تخریب تاکید کرد و گفت: با والیان و مسوولین ولایت ها صحبت صورت گرفته و آنها سهولت های تخریب مزارع را تا حد امکان آماده خواهند کرد.

مسوولین ریاست سروی وزارت مبارزه علیه مواد مخدر در همینباره گفت: قیمت مواد مخدر بطور قابل ملاحظه بالا رفته و کشت کوکنار هم به پیمانه صورت گرفته است. ما سروی کنندگان خود را استخدام کردیم و آمادگی کامل بخاطر آغاز تخریب مزارع کوکنار داریم اما متاسفانه ارگان های تنفیذی هنوز عملا آماده نیستند.

وی در ادامه افزود: نظر به گزارش سروی کنندگان در ولایت های جنوبی و جنوب غرب زمان تخریب مزارع کوکنار رسیده است و در دیگر ولایت ها 15 روز تا یک ماه، آماده تخریب می شود.

نمایندگان نهادهای تنفیذی هم آمادگی خود را اعلان نموده و مطابق مسوولیت های سپرده شده در قانون و پلان تخریب عمل خواهند نمود. آنها می گویند در جاهایی که امکان تخریب وجود دارد تخریب صورت خواهد گرفت.

در اخیر جمع بندی که از سوی معین پالیسی و هماهنگی وزارت مبارزه علیه مواد مخدر صورت گرفت، بخش های مختلف ذیربط به شمول اداره مستقل ارگان های محلی و معینیت مبارزه علیه مواد مخدر وزارت داخله مکلف شدند که به زودترین فرصت با هماهنگی والیان آمادگی شان را اعلام کنند و پروسه تخریب را آغاز نمایند.

قابل یادآوری است که هزینه تخریب مزارع کوکنار توسط اداره INL امریکا و همکاری دفتر مبارزه با مواد مخدر و جرایم سازمان ملل تمویل می گردد.

کد(6)


نظرات بینندگان:

 

 

پربیننده ترین اخبار 48 ساعت گذشته

افغانستان...
ما را در سایت افغانستان دنبال می کنید

برچسب : نویسنده : استخدام کار afghani بازدید : 247 تاريخ : پنجشنبه 27 اسفند 1394 ساعت: 16:12

جسد دختر فراری از کابل در لوگر پیدا شد

 

تاریخ انتشار:   ۱۴:۲۳    ۱۳۹۴/۱۲/۲۷

کد خبر: 113601

منبع:

نسخه چاپی

جسد یک دختر از دامنه‌ کوهی در ولایت لوگر بدست آمد.

مدیر مبارزه با جرایم جنایی فرمانده امنیه لوگر به خبرنگاران گفت: جسد مربوط دختری است که در سیزدهم حوت توسط یک پسر به منظور فساد اخلاقی به این ولایت آورده بود و زمانی‌که اختلاف میان آنها به وجود می‌آید پسر دختر را در دامنه کوهی برده و باضرب گلوله به قتل می‌رساند.

گفته می شود پسری که این دختر را به قتل رسانده، از سوی پولیس در شهر کابل بازداشت شده و جسد دختر نیز برای بررسی های بیشتر از لوگر به کابل انتقال داده شده است.

کد (4)


نظرات بینندگان:

 

 

پربیننده ترین اخبار 48 ساعت گذشته

افغانستان...
ما را در سایت افغانستان دنبال می کنید

برچسب : نویسنده : استخدام کار afghani بازدید : 237 تاريخ : پنجشنبه 27 اسفند 1394 ساعت: 16:12

افغانستان امروز به مصاف سریلانکا می رود

 

تاریخ انتشار:   ۱۴:۳۱    ۱۳۹۴/۱۲/۲۷

کد خبر: 113602

منبع:

نسخه چاپی

تیم ملی کریکت افغانستان امروز پنجشنبه، 27 حوت به مصاف سریلانکا می‌رود.

قرار است این بازی ساعت 6:30 امروز به وقت افغانستان در استادیوم «کلکته» آغاز شود.

بازیکنان تیم ملی کریکت افغانستان ابراز امیدواری کرده که امروز تیم سریلانکا را نیز شکست دهند.

سریلانکا در گروه A مسابقات قرار دارد و در سال 2014 قهرمان مسابقات جام جهانی بیست آوره شده بود.

پس از سریلانکا، تیم‌های ویست اندیز و انگلستان با تیم ملی کرکت افغانستان مسابقه خواهند داد.

کد (4)


نظرات بینندگان:

 

 

پربیننده ترین اخبار 48 ساعت گذشته

افغانستان...
ما را در سایت افغانستان دنبال می کنید

برچسب : نویسنده : استخدام کار afghani بازدید : 237 تاريخ : پنجشنبه 27 اسفند 1394 ساعت: 16:12

رزمایش تاجیکستان در مرزهای افغانستان برگزار شد

 

تاریخ انتشار:   ۱۹:۴۱    ۱۳۹۴/۱۲/۲۶

کد خبر: 113570

منبع:

نسخه چاپی

رزمایش مشترک روسیه و تاجیکستان با شرکت ۵۰ هزار سرباز تاجیک و ۲ هزار سرباز روسی در نزدیک مرزهای افغانستان برگزار شد.

فریدن محمد علی زاده سخنگوی وزارت دفاع تاجیکستان امروز سه شنبه در گفتگو با فرانس پرس گفت: این مانور با شرکت حدود یک هزار زره پوش، ادوات توپخانه و ۲۳ چرخبال نظامی برگزار می شود.

این مانور مشترک نظامی در حالی صورت می گیرد که گفته می شود روسیه و کشورهای آسیای میانه نگران انتقال ناامنی ها از شمال افغانستان به این مناطق هستند.

افغانستان و تاجیکستان نزدیک به ۱۳۰۰ کیلومتر مرز مشترک دارند که هرازگاهی این مرزها، شاهد نا امنی هایی بوده است.

کد (4)


نظرات بینندگان:

 

 

پربیننده ترین اخبار 48 ساعت گذشته

افغانستان...
ما را در سایت افغانستان دنبال می کنید

برچسب : نویسنده : استخدام کار afghani بازدید : 249 تاريخ : پنجشنبه 27 اسفند 1394 ساعت: 3:39

این پدر و پسر با بایسکل به آمریکا رسیدند (عکس)

 

تاریخ انتشار:   ۲۱:۵۷    ۱۳۹۴/۱۲/۲۶

کد خبر: 113571

منبع:

نسخه چاپی

یک پدر و پسر افغانستانی در یک سفر دور دنیا با بایسکل، توانسته‌اند پس از 8 ماه، خود را به آمریکا برسانند.

این 2 ورزشکار افغانستانی، سفرشان را از ترکیه آغاز کردند و پس از سپری کردن 12 کشور اروپایی، به آمریکا رسیدند.

این 2 شهروند افغانستانی در گفتگو با شبکه افغانستان گفتند: این سفر را با هدف رساندن صدای صلح‌خواهانه مردم افغانستان به جهانیان، آغاز کرده‌اند.

پرچم افغانستان در پشت بایسکل پسر و پدر نصب شده و قرار است به مردم دنیا بگویند که مردم کشورشان صلح را دوست دارند.

«نادرخان» که با پسرش این سفر را آغاز کرده می‌گوید: سفر خود را از ترکیه سپس بلغارستان، اتریش، چک، آلمان، دانمارک، هالند، بلجیم، فرانسه، ناروی، انگلیس و سرانجام به خاک آمریکا رسیده‌ایم.

وی تاکید کرد: در مسیر راه مکان‌هایی که آب و کوهستانی بود با کشتی و یا قطار گذر کرده‌اند.

«فیروزخان» فرزند نادر خان نیز گفت که در جریان سفرش به کشورهای اروپایی، وضعیت بد مهاجران افغانستانی را با چشمش دیده است.

وی گفت که پناهجویان در کشورهای مجارستان، اتریش و مقدونیه در وضعیت بدی دارند.

این 2 ورزشکار افغانستانی تاکید می‌کنند که به زودی می‌خواهند به مقر سازمان ملل بروند تا پیام صلح مردم افغانستان را به آنها برسانند.

http://files.afghanpaper.com/newsfiles/201603/201603161738403002.jpg

کد (4)


نظرات بینندگان:

 

 

پربیننده ترین اخبار 48 ساعت گذشته

افغانستان...
ما را در سایت افغانستان دنبال می کنید

برچسب : نویسنده : استخدام کار afghani بازدید : 265 تاريخ : پنجشنبه 27 اسفند 1394 ساعت: 3:39

رهبران افغانستان، پروژه های آمریکا را به پیش می برند

 

تاریخ انتشار:   ۲۲:۰۴    ۱۳۹۴/۱۲/۲۶

کد خبر: 113572

منبع:

نسخه چاپی

پارلمان افغانستان نیز مانند برخی دیگر از ساختارهای حکومت دچار بحران مشروعیت شده و وارد ششمین سال کاری خود شده است.

احمدشاه رمضان عضو مجلس نمایندگان، برگزار نشدن انتخابات را از سوی حکومت می داند و گفت: ما نمایندگان مجلس، امتیاز و پول و رشوه نمی خواهیم، ما انتخابات می خواهیم تا مشروعیت داشته باشیم، سرپرست نباشیم، می خواهیم مشروع باشیم و قدرت داشته باشیم تا در برابر فساد وزیران، رییس اجراییه و رییس جمهور بایستیم.

وی افزود: مشکل بزرگ کشور ما دو رهبر حکومت است که انتخابات را نمی خواهند. ما مجبور نیستیم که بدون انتخابات ادامه دهیم. دولت بهانه می کند و می گوید که ناامنی شرایط را برای انتخابات ناممکن ساخته است، این حرف، واقعا بهانه است.

رمضان، ادامه داد: چهار ولسوالی در ولایت بلخ است که دولت آن را به عمد ناامن ساخته است. ناامنی به این دلیل است که باید پروژه ای که آمریکا دارد در افغانستان تطبیق شود. این پروژه هم در حال تطبیق شدن است و قربانیان آن هم مردم مظلوم افغانستان هستند. متاسفانه رهبران ما به جای حکومت داری پروژه های آمریکا را به پیش می برند.
کشور ما در دست استعمار آمریکا است و تا وقتی اینگونه باشد هیچگونه پیشرفتی نخواهیم داشت.

کد (30)


نظرات بینندگان:

 

 

پربیننده ترین اخبار 48 ساعت گذشته

افغانستان...
ما را در سایت افغانستان دنبال می کنید

برچسب : نویسنده : استخدام کار afghani بازدید : 228 تاريخ : پنجشنبه 27 اسفند 1394 ساعت: 3:39

عبدالله یخ ارگ و سپیدار را ذوب کرد

رییس اجرایی بالاخره یخ ارگ و قصر سپیدار را شکست و تمام توان خود را بر زبان جاری کرد تا به دبیرکل ناتو و هیات بلندپایه ی همراهش گوشزد کند که حضور نیروهای خارجی فایده ای به حال امنیت مردم ملکی نداشته است 

تاریخ انتشار:   ۱۸:۵۸    ۱۳۹۴/۱۲/۲۶

کد خبر: 113567

منبع:

نسخه چاپی

اصلا صحبت بر سر ماندن یا نماندن نیروهای بین المللی ناتو به شمول بیش از 57 کشور جهان در قلب آسیا و بر خاک پاک افغانستان نیست؛ صحبت بر سر چگونگی معاملات و لابی ها و زدوبندهای سیاسی و امنیتی و اقتصادی میان کابل و واشنگتن هم نیست. چرا که این رازها پیش از اینها فاش و برملا شد.

وقتی یک مقام عالیرتبه ایتلاف آتلانتیک شمالی بی خبر و ناگهانی در میدان هوایی کابل ظاهر می شود و حرف هایی از جنس تضعیف روحیه ی اردوی ملی، تخریب شخصیتی مسوولان امنیتی و تقویت بنیه ی مخالفان مسلح می زند؛ باید هشیار و بیدار شد و سر مبارک برخی ارگ نشینان را از زیر برف بیرون آورد!

جناب ینس استولتنبرگ در سخنرانی اخیر خود برای حکومت افغانستان اظهار کرده است که آمار انتحاری ها و کشته ها در 2015 افزایش چشمگیری داشته است و وضعیت امنیتی افغانستان سال آینده وخیم تر خواهد شد و ما برای تقویت و حمایت از سربازان ارتش ملی همچنان در کنارشان می مانیم و الی آخر!

این اظهارات مغرضانه و تند و تیز، انتقاد شدید سناتوران از تبعات چنین ادعایی که اعم از تقویت روحیه مخالفان و تخریب روحیه مردم و نیروهای امنیتی است را برانگیخت و جالبتر آنکه پاسخ صریح و دندان شکن عبدالله را در پی داشت.

گویا رییس اجرایی بالاخره یخ ارگ و قصر سپیدار را شکسته است و تمام توان خود را بر زبان جاری کرده تا به دبیرکل ناتو و هیات بلندپایه ی همراهش گوشزد کند که حضور نیروهای خارجی فایده ای به حال امنیت مردم ملکی نداشته، قوای مسلح کشور، دیوار شکست ناپذیری در برابر حملات و تجاوزات طالبان هستند و به تنهایی می تواند از پس ثبات و امنیت افغانستان بربیایند.

اینها همه با کمی جابجایی و طول و تفصیل یا خلاصه وار در اخبار داخلی و گزارش های منطقه ای آمده اند اما مقدمه ای مفصل بودند برای رسیدن به این نتیجه که این حرف ها همه بهانه است و علت اصلی دوام و بقای غرب در منطقه و بر خاک کشور را باید در منافع گسترده و برنامه های درازمدت شان جست وگرنه...

وگرنه این سخنان تکراری بارها از دهان مقام های متعدد ناتو و امریکا در زمان های مقتضی و پیش بینی شده برآمده بود و هر بار متضمن منافعی از غرب در التهابات شرق شده بود؛ بنابراین باید به سناتوران خشمگین گفت تب و تاب بیهوده به سخنان بی ارزش و مکرر ناتو ندهید که غرب هم جز این نمی خواهد که جنجال تبلیغاتی براه بیاندازد.

کد (8)


نظرات بینندگان:

 

 

پربیننده ترین اخبار 48 ساعت گذشته

افغانستان...
ما را در سایت افغانستان دنبال می کنید

برچسب : نویسنده : استخدام کار afghani بازدید : 225 تاريخ : چهارشنبه 26 اسفند 1394 ساعت: 23:18

با انتخابات، چوکی های همه در خطر است

زمانیکه اعضای سفارت آمریکا قصد داشتند پیمان امنیتی امضا شود با نمایندگان دیدار و گفتگو داشتند و یکی از معامله های آنها این بود که دوره کاری مجلس نمایندگان تمدید شود 

تاریخ انتشار:   ۱۹:۲۱    ۱۳۹۴/۱۲/۲۶

کد خبر: 113568

منبع:

نسخه چاپی

رییس کمیسیون انتخابات هشدار داد که ممکن است انتخابات پارلمانی و شوراهای محلی به دلیل نبود بودجه در سال آینده نیز برگزار نشود. وی گفت که برخی مقام های حکومتی و نهادهای بین المللی و سفارت های خارجی با سوء استفاده از اصلاحات انتخاباتی در امور کمیسیون انتخابات مداخله می کنند. ابهاماتی که در پروسه اصلاحات انتخاباتی و زمان برگزاری انتخابات پارلمانی مطرح است در نهایت افغانستان را به کجا خواهد برد؟

داکتر رمضان بشردوست عضو مجلس نمایندگان در برنامه «خط کابل» گفت: دموکراسی در افغانستان مثل جهاد و خلافت، برای نخبگان، رهبران و زمامداران افغانستان وسیله ای است که توسط این وسیله مردم را فریب می دهند و قدرت خود را حفظ می کنند. به همین دلیل در پانزده سال اخیر، اوضاع انتخابات هر روز بدتر و بدتر می شود و تقلب ها در آن گسترده تر می شود.

وی، ادامه داد: در این میان چیزی که برای رهبران افغانستان از هر قوم، زبان، مذهب و تنظیم و ایدویولوژی مهم است منافع شان است. آنها به قدرت می آیند تا بتوانند جیب های خود را پر کنند و بروند.

بشردوست، در مورد دلایل عدم برگزاری انتخابات بیان داشت: مشکل اساسی برگزار نشدن انتخابات تامین بودجه نیست. چرا که چند میلیون دالر برای انتخابات افغانستان، برای آمریکا مانند نخود است و هیچ اهمیتی ندارد. مساله اینجا است که هیچ مقامی در افغانستان علاقه ای به برگزاری انتخابات ندارد. نمایندگان مجلس هم علاقه ای به برگزاری انتخابات ندارند. به این دلیل که فکر می کنند اگر دوباره انتخابات برگزار شود امکان دارد دوباره رای نیاورند. پس نمایندگان مایل هستند که انتخابات برگزار نشود. نه تنها متمایل هستند بلکه در این زمینه کار و زدو بند هم می کنند. زمانیکه سفارت آمریکا قصد داشت پیمان امنیتی امضا شود با نمایندگان دیدار و گفتگو داشتند و یکی از معامله های آنها این بود که دوره کاری مجلس نمایندگان تمدید شود.

این نماینده مجلس، معتقد است، هیچ کس در افغانستان علاقه ای به انتخابات ندارد و گفت: اگر در افغانستان انتخابات پارلمانی انجام شود، در کنار آن باید انتخابات شورای ولایتی نیز برگزار شود. بدین ترتیب ترکیب مجلس بزرگان قانون اساسی کامل می شود. اگر این مجلس بزرگان دایر شود، ع و غ چوکی خود را در خطر می بیند . تجزیه و تحلیل آمریکایی ها هم این است که اگر این مجلس بزرگان قانون اساسی دایر شود، امکان دارد تعداد زیادی از نماینده های مردم بایستند و اعتراض کنند که موافقتنامه امنیتی که برای ده سال امضا شده، هیچگونه بهبودی در اوضاع امنیت نیاورده است. بنابراین می خواهیم که مجلس بزرگان این مساله را در برنامه داخل کند و خطر لغو آن وجود داشته باشد. یعنی ع و غ، نمایندگان و سناتورها، والی ها و فرمانده ها، رهبران جهادی و چپی که در حکومت سهم دارند و همچنین آمریکا و کشورهای اروپایی هیچگونه علاقه ای ندارند که در افغانستان انتخابات شود.

وی، در خصوص هدف اصلی تغییر در کمیته گزینش بیان داشت: برای کمیته گزینش انتخابات، ترکیب نویی ساخته شده است، با این کار، این کمیته را حکومتی ساخته اند. به طور کل، هدف اساسی تشکیل کمیسیون، کمیته، کنفرانس و اکتشاف در افغانستان، به تعویق انداختن و حل نکردن موضوع است. در مورد کمیته گزینش هم این موضوع صادق است چراکه اشرف غنی و عبدالله هیچ منفعتی در برگزاری انتخابات ندارند. حتی با این ترکیب جدید هم انتخابات برگزار نخواهد شد و اصلاحات آورده نخواهد شد. فقط با این ترکیب جدید، این کمیته بیشتر می تواند زیر فرمان ع و غ و حکومت باشد. حتی در این دوره جامعه مدنی هم زیر فرمان و تسلط رییس جمهور است.

بشردوست، پارلمان را وسیله ای برای اجرای فرامین و خواست های دولت و بیرونی ها دانسته و افزود: متاسفانه پارلمان ما، برای مردم کار نمی کند. به همین دلیل خارجی ها با همین پارلمان خوشحال هستند. آمریکا، فرانسه، انگلیس، پاکستان همین پارلمان را می خواهند. اگر این پارلمان فقط متعلق به وطن و مردم خودمان باشد، وزیر فاسد به وزارتخانه ها راه پیدا نمی کند، والی فاسد هم نمی تواند به ولایت راه پیدا کند، ع و غ هم نمی توانند حتی یک روز در ارگ بمانند. چراکه پارلمان این صلاحیت را دارد که آنها را بخواهد و به سوی محکمه ارجاع دهد.

نماینده مجلس، با بیان اینکه به سود کسانی که در قدرت هستند نیست که در افغانستان تغییری به وجود آید و انتخابات شود، افزود: تمام مشکلات ما در افغانستان به کمیسیون انتخابات برنمی گردد. یک درصد از مشکلات ما به کمیسیون انتخابات برمی گردد اصل مشکلات ما بر می گردد به این سیستم مافیایی که در افغانستان وجود دارد. آنها هستند که تقلب انتخابات را در افغانستان سازمان دهی می کنند.

کد (30)


نظرات بینندگان:

 

 

پربیننده ترین اخبار 48 ساعت گذشته

افغانستان...
ما را در سایت افغانستان دنبال می کنید

برچسب : نویسنده : استخدام کار afghani بازدید : 238 تاريخ : چهارشنبه 26 اسفند 1394 ساعت: 23:18